Sociale medier

Sociale medier kan give dig en konkurrencemæssig fordel

Branding, omtale af din virksomhed og dine produkter samt ikke mindst dialog med dine kunder og ambassadører, er de helt store gevinster ved brug af sociale medier (SOME).

Og netop dialogen på de sociale medier giver dig mulighed for at komme tættere på dine interessenter, end hvis du indrykker en avisannonce.

“Men skal jeg så være til stede på både Facebook, LinkedIn, Twitter, Instragram, YouTube og Snapchat?”, tænker du måske, hvis du er ny i den digitale verden. Svaret er NEJ, det er de færreste, der skal det.

Valget af SOME afhænger af, hvem din målgruppe er og hvilke sociale medier målgruppen færdes på. Og der er mange medier at vælge imellem.


Læs om social selling og om, hvad social selling kan betyde for din virksomhed


De fleste virksomheder i Danmark benytter nedenstående medier
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • YouTube
  • Twitter

Pr. september 2018. Kilde: Peytz&Co.


Har du ressourcerne, så skal du have styr på strategien

Vurderingen af, om virksomheden eller organisationen skal have en profil på én eller flere sociale medier, må bero på en vurdering og en digital strategi.